همه کاره استقبال به دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دلسردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال فرهاد در انتظار نتایج نکونام توجه گزارشگر ایتالیایی به طارمی مذاکرات قطبی با فدراسیون فوتبال ادامه دارد ستاره مشهدی در کادر فنی نفت بندرعباس دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
سرخط خبرها

درباره کودتای برکناری آجرلو

  • کد خبر: ۱۲۹۷۶۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
درباره کودتای برکناری آجرلو
برکناری ناگهانی مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال و جایگزینی علی فتح‌الله‌زاده حواشی زیادی را حول این باشگاه ایجاد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، امکان ندارد برکناری مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرمولی جز این داشته باشد؛ اینکه در ابتدا شایعه برکناری از سوی برخی از مجاری به رسانه‌های رسمی و غیررسمی درز داده می‌شود و سپس به آرامی تغییرات شکل می‌گیرد.

در مورد مصطفی آجورلو نیز همین اتفاق افتاد. مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سمت خود کنار رفت، پس از نزدیک به ۲۰ روز شایعه جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد؛ در حالی که دلایل مختلفی درباره او عنوان شده است.

موضوع کنار گذاشته شدن مصطفی آجورلو از ساعت ۲۰ دیشب رنگ و روی واقعی به خود گرفت. زمانی که وزارت ورزش با احضار اعضای هیات مدیره استقلال و برگزاری جلسه از آن‌ها امضای برکناری آجورلو را گرفت. هنوز کسی نمی‌داند که دقیقا چند نفر از این ۵ نفر زیر نامه برکناری را امضا کرده‌اند. اما ظاهرا پرویز مظلومی، حجت کریمی و افضلی در جلسه‌ای که با حضور محمد پولادگر معاون وزیر ورزش برگزار شده، روی تصمیم وزارتخانه مبنی بر برکناری آجورلو صحه گذاشته‌اند و جالب اینکه خود آجورلو به عنوان رییس هیات مدیره به این جلسه دعوت نشده است.

این کودتا در شرایطی انجام شده که در طول دو هفته گذشته و بعد از آغاز ماجرا‌های مربوط به حواشی بستن مچ‌بند‌های مشکی به دست فوتبالیست‌ها شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود. با این حال به نظر می‌رسد مساله برکناری آجورلو داستانی فراتر از این مسائل داشته باشد و به ارتباط شخصی بین او و وزیر ورزش و عدم تعامل دوطرفه با حمید سجادی باز می‌گردد. اگر در این باره از نزدیکان دوطرف سوال کنید از آن‌ها خواهید شنید که آجورلو چندان وزیر را در جریان کار‌های خود نمی‌گذاشته و کار‌ها را با نظر شخصی پیش می‌برده که البته این مساله پیشینه‌ای مهم دارد.

اینکه در زمان مدیریت عامل آجورلو در باشگاه پاس تهران، حمید سجادی مسئول بخش دوومیدانی این باشگاه بوده و شاید آجورلو در پس ذهن خود امربری از سجادی را برنمی‌تابیده است.

در عین حال گفته می‌شود مسائل مربوط به راه ندادن دوربین‌ها وموضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث برکناری آجورلو شده است. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای فصل و در بازی‌های استقلال مقابل سپاهان مسئولان باشگاه تهرانی مصرانه به دنبال راه ندادن دوربین‌های صداوسیما بود و این مساله برای آجورلو که به دنبال دریافت حقوق مالی فروش رایت تلویزیونی باشگاه بود، گران تمام شده است.

البته از کانال‌های نزدیک به وزیر هم این شایعه بیرون آمده که مسائل مربوط به قرارداد بازیکنان و به اصطلاح گران شدن مبالغ امسال نیز از دلایل این تصمیم از سوی وزارت ورزش بوده است. تصمیمی که در شرایط فعلی کشور بسیار دور از انتظار به نظر می‌آمد.

همه این‌ها در شرایطی است که آجورلو بعد از یکسال حضور در استقلال آبی‌ها را به مقام قهرمانی لیگ رسانده و تیم را به عنوان صدرنشین به علی فتح‌الله‌زاده تحویل می‌دهد. نکته‌ای که کارنامه‌ای بسیار مثبت برای این مدیرعامل سابق دو باشگاه پاس و تراکتور محسوب می‌شود و البته باید دید باشگاهی که در آجورلو سعی در اداره آن به روش خود داشت، نسبت به این تصمیم بالادستی چه واکنشی خواهد داشت.
منبع: ورزش ۳

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->